کد خبر: ۳۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 02 May 2015

 مديرکل دفتر طرح و برنامه هاي درسي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور از برنامه ريزي براي تبديل آذربايجان شرقي به قطب آموزش فناوري نانو در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز؛ «علي موسوي» در جريان سفر به تبريز و در حاشيه بازديد از مرکز شماره 3 آموزش فني و حرفه اي اين کلانشهر به خبرنگاران گفت: تاکنون 10 استاندارد آموزشي در حوزه فناوري نانو در آذربايجان شرقي تدوين شده است ضمن اينکه همزمان با تدوين اين استانداردها کارگاه هاي فناوري نانو در تبريز عملياتي شده است که در سطح کشور منحصربفرد است.

وي افزود: آذربايجان شرقي نخستين استاني است که در حوزه استانداردنويسي دوره هاي آموزشي فناوري نانو و راه اندازي کارگاه هاي مربوطه اقدام کرده و به عنوان يکي از الگوهاي موفق برنامه ريزي درسي در گروه هاي 65 گانه آموزش فني و حرفه اي مطرح است.

مديرکل دفتر طرح و برنامه ريزي درسي سازمان آموزش فني و حرفه اي گفت: اين سازمان مي کوشد با ارائه آموزش هاي مطابق با نياز بازار کار گام مثبتي در راستاي ايجاد فرصت هاي شغلي جديد براي جوانان جوياي کار مهيا کند.

وي با بيان اينکه تاکنون 6هزار و 200 استاندارد آموزشي تدوين و در پرتال سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بارگذاري شده است، گفت: چشم انداز سازمان آموزش فني و حرفه اي، تدوين استانداردهاي آموزشي براي تک تک شغل هاي موجود در جامعه است و با شناسايي 12 هزار شغل موجود، درصدد تدوين استانداردهاي آموزشي براي رشته هاي شغلي باقي مانده است.

موسوي اضافه کرد: يکي از دلايلي که تاکنون موفق به تدوين استاندارد آموزشي همه مشاغل نشده ايم عدم همکاري شايسته متوليان آن شغل هاست که با انعقاد تفاهم نامه هاي دوجانبه با متوليان مشاغل اميد مي رود تدوين استاندارد آموزشي اين مشاغل تسريع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار