کد خبر: ۳۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 03 May 2015

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاوزی آذربایجان شرقی جمع آوری و انتقال مسائل و مشکلات روستاهای پهنه عمل هر مروج، تقویت ارتباط سیستمی مرکز جهاد کشاورزی با مددکاران ترویجی، تسهیل گران و کشاورزان پیشرو و سایر مسئولان مدیریت روستایی را از اهداف طرح شبکه پهنه بندی روستاها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از  روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس علی اکبر نژادرضا در کارگاه آموزشی منطقه ای طرح پهنه بندی روستاها در مجتمع شهید کسائی تبریز افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به منظور جمع آوری اطلاعات به روز بهره برداران زیربخش کشاورزی اعم از زراعی ، دامی ، باغی و صنایع کشاورزی در این استان اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد تعامل بین کشاورزان و کارشناسان و ارتباط هر کشاورز با کارشناس مروج متخصص اعلام کرد و گفت: ایجاد حس پاسخگویی در قبال وظایف سازمانی در محدوده قابل ارزیابی، توزیع عادلانه خدمات ترویجی در حوزه مراکز جهاد کشاورزی، ایجاد بانک اطلاعاتی به روز کشاورزی از عرصه های تولیدی، برنامه ریزی ارایه خدمات ترویجی و مستند کردن اقدامات انجام شده، از دیگر اهداف این طرح است.

مهندس نژادرضا ادامه داد: در این طرح به کمک شبکه ترویجی برای انتقال یافته های جدید تحقیقاتی و علمی به مزارع گسترش و ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی افزایش یافته و کارشناسان مروج کشاورزی مطلع از وظایف سازمانی علاوه بر رشته تخصصی تحصیلی، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی تعداد مروجین کشاورزی موجود در مراکز، وضعیت راه های ارتباطی و فواصل بین روستاهای هر پهنه نسبت به همدیگر و مراکز جهادکشاورزی و تعداد بهره برداران، وسعت اراضی زراعی و باغی و جمعیت دامی هر پهنه را از معیارهای موثر در تعیین پهنه اعلام کرد.

مهندس نژادرضا، با اشاره به اینکه این طرح توسط این سازمان به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد و با آن موافقت شده است، اظهار کرد: تلاش می شود بعد از جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازها، قابلیت ها و نقاط ضعف هر روستا، نسبت به ارایه راهکارهای لازم از سوی کارشناسان کشاورزی به بهره برداران اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار