کد خبر: ۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 03 May 2015

جمعی از مسئولان استانی و شهری با حضور در پارک بزرگ آرپا دره‌سی از ظرفیت ها و اقدامات انجام یافته در این منطقه بی نظیر بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، صبح امروز مهندس پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، دکتر صادق نجفی شهردار تبریز ، مهندس حسن زاده مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و مهندس یعقوب هوشیار شهردار منطقه 5 از توسعه و مسیر پیشرفت اقدامات عمرانی در پارک آرپا دره سی بازدید کردند.

شهردار تبریز در بازدید از این پارک وسیع اظهار داشت: آرپا دره سی با موقعیت خوب و جایگاه جغرافیایی ویژه در آینده ای نزدیک می تواند به یکی از اصلی ترین تفرجگاه ها و پارک های جنگلی تبریز برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه آرپا دره سی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز فرا شهری ، باید با افزودن فضای این پارک ، جنگل کاری های انجام شده در آن ادامه یابد.

نجفی با تشکر از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز جهت احیای اقدامات انجام یافته برای آرپا دره سی تصریح کرد: آرپا دره سی در آینده ای نه چندان دور به عنوان یکی از ریه های شهری تبریز تلقی خواهد شد.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به لزوم طراحی و اقدامات کارشناسی برای توسعه آرپا دره سی، گفت: رویکرد فعلی سازمان پارکها در توسعه و کاشت در این پارک باید همچنان ادامه یافته و توسط مشاوران و کارشناسان پیگیری شود.

همچنین در ادامه این بازدید مهندس پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: جنگل کاری های انجام شده در آرپا درهسی کم نظیر و بی سابقه است.

وی ادامه داد: ما نیز آماده همکاری جهت باز پس گرفتن اراضی اطراف این مجموعه از دست معارض و افزودن زمین های اطراف برای توسعه هر چه بیشتر این تفرجگاه هستیم.

پورمهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم اقداماتی از این دست توسط شهرداری افزایش یافته و از این طریق در اطراف تبریز باند سبز ایجاد شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از کمک برای رفع مشکلات زیرساختی در آرپا دره سی خبر داده و اظهارداشت: در راستای رفع مشکلاتی مثل کمبود آب در این منطقه اقدام خواهیم کرد.

در این بین مهندس حسن زاده، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز نیز اظهار داشت: این پارک بزرگ در دو فاز ایجاد شده که یکی از این بخش ها 330 هکتار و دیگری در زمینی به مساحت 67 هکتار ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به تنوع گونه های کاشته شده در این مجموعه بزرگ فضای سبز گفت: تمامی کاشت های امسال با گونه هایی مثل کاج، سرو،سوزنی برگ، اقاقیا، سنجد انجام شده چرا که در مواجه با کم آبی مقاومت بیشتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار