کد خبر: ۳۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 03 May 2015

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر بدون ‌غرض و بدون بدون کج‌اندیشی، قضاوت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد سال 93 شهرداری در حوزه عمران، به اندازه 10 سال گذشته، پربار است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، سعید محدث با بیان این مطلب، اظهار داشت:  به عنوان منتخب شهروندان در شورای اسلامی شهر و به عنوان کسی که تجربه 30 سال فعالیت اجرایی در بخش‌های مختلف شهرداری را دارم، حاضرم با هر فردی که منکر دستاوردهای عمرانی شهر تبریز باشد، صحبت کرده و وی را قانع کنم که در سال 93 به اندازه 10 سال گذشته تبریز فعالیت شده است.

وی به برخی از اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، هیچ اعتبار خاصی برای پروژه پایانه مرکزی تبریز اختصاص نیافته بود؛ اما امروز در آستانه بهره‌برداری از این پروژه هستیم؛ که این نشانگر توجه ویژه شهرداری تبریز به موضوع حمل و نقل شهری  است.

وی افزود: برای اولین بار احداث پایانه اتوبوس‌رانی شرکت واحد در راسته‌کوچه مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته است؛ با ایجاد این مرکز، دیگر شاهد وضعیت نابسامان اتوبوس‌ها در حاشیه خیابان‌ نخواهیم بود و شهروندان نیز در وضعیت بهتری از ناوگان اتوبوس‌رانی استفاده خواهند کرد.

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: آرامستان وادی راحمت تبریز، از مراکز مهم مورد مراجعه شهروندان است که تراکم مسیر تردد آن، به خصوص در روزهای پنجشنبه و برخی مناسبت‌های خاص، به شدت افزایش می‌یابد؛ با این حال، ضرورت یک اقدام اساسی در ساختار این مسیر، سال‌های سال مورد بی‌توجهی واقع شده بود و عموم شهروندان مجبور بودند در صف‌های طولانی، از همان تونل تنگ و نابسامان برای تردد استفاده کنند.

محدث اضافه کرد: شهرداری در ماه‌های اخیر، با طراحی و اجرای تقاطع غیرهمسطح معراج، این ضرورت مهم را درک کرده و به این ترتیب، امروز ما در آستانه بهره‌‌برداری از این پروژه مهم و حیاتی قرار داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این که سال‌های متمادی، در جاده آناخاتون شاهد تصادف‌های تلخ و سنگین بودیم، متذکر شد: شهرداری تبریز در یک سال اخیر، با اجرای پروژه تعریض این جاده، به سریال تصادف‌های این مسیر پایان داده است.

وی با تاکید بر این که  روح قدردانی باید در وجودمان نهادینه باشد، اظهار داشت: اگر منصفانه قضاوت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که امروز، چرخ سازندگی در شهر تبریز به راه افتاده است؛ نقد سازنده و بی‌غرض، البته ارزشمند است اما می‌توان به این همت و جدیت، دستمریزاد گفت.

محدث اظهار داشت: شهرداری در پروژه بزرگ 42 متری، بیش از 35 میلیارد تومان هزینه کرده و اتصال آن به اتوبان پاسداران، این محدوده را به کلی متحول خواهد ساخت؛ سوال اینجاست که آیا این چنین اقدامی در گذشته نمی‌توانست اجرا شود؟

عضو هیئت‌رییسه شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز سال گذشته، چندین پروژه بزرگ و حساس تقاطع غیرهمسطح را با لحاظ کردن بهترین شاخص های کمی‌و‌کیفی در 240 روز به اتمام رساند و به این ترتیب، یک رکورد عمرانی ارزنده در تاریخ توسعه شهر تبریز رقم زد؛ چه کسی است که بتواند در چنین مدتی، صفر تا صد یک ساختمان ساده هزار متری را با اصول کیفی مقبول، به اتمام برساند؟

وی  محور مرند به تبریز، تعریض جاده سنتو، تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن، باند کندروی دروازه تهران، پل انتهای راسته‌کوچه، تعریض زیرگذر تقاطع ایل‌گلی و جاده دو کمال را از دیگر حرکت‌های پرشتاب و کارساز شهرداری در یک سال اخیر خواند.

محدث با بیان این که امروز دیگر این‌گونه نیست که مانند گذشته، زمین‌های یک محدوده شهری، بدون ایجاد راه مواصلاتی، فروخته شود، اظهار داشت: جاده خاوران سال‌های سال، یک راه ساده روستایی بود؛ اما امروز، شهرداری مسیر شش کیلومتری این  جاده را در مراحل پایانی اجرا دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این که شهروندان، شاهد و ناظر دقیق این حرکت‌ها هستند، گفت: دستاوردهای عمرانی شهرداری، مسئله قابل‌انکاری نیست و نیازی نیز به دفاع ندارد؛ به شخصه مدافع به‌حق اقدامات عمرانی شهرداری هستم و معتقدم با یک نظرسنجی ساده هم می‌توان پی به رضایت شهروندان برد.

وی در پایان گفت: در سال 93 مجموعه شهرداری تبریز و در راس این مجموعه خدوم، شهردار تبریز، سالی پربار و موفق را رقم زدند که امیدواریم این روند، در سال جاری نیز به نحو احسن، استمرار یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار