امام جمعه تبریژ:
امام جمعه تبریز گفت: امروزه کشور با بحران فرهنگی روبه‌رو است و دشمنان و یزیدیان زمان از این مساله استفاده می‌کنند و وقتی تدوین برنامه ششم توسعه به مجلس رفت با عدم بودجه فرهنگی مواجه شد، مقام معظم رهبری خود پیگیر این مساله شدند.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 14 October 2016
 آیت‌الله  مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه امروز با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است و معروف و منکر خانوادگی و اقتصادی مهم‌ترین این فریضه است که جامعه ما نیز به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مصداق روشن معروف اقتصادی منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اگر به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانیم هیچ کدام از تحریمات اثری بر کشور نخواهد داشت.
 

نماینده ولی فقیه در استان در همین راستا ادامه داد: باید مسئولان و تولیدکنندگان به رونق تولیدی که با چرخه اقتصادی عملی می‌شود توجه کنند و بیشتر تمرکز خود را بر تولید با کیفیت داشته باشند نه اینکه تعداد تولید را زیاد کنند.

وی در ادامه خطاب به مداحان و ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) با بیان اینکه نباید در مراسمات عزا به عزاداری صرف اکتفا کرد، افزود: بهتر است که از این به بعد، مداحان و ذاکرین، خطبه های آموزنده، شجاعانه و افشاگرانه امام سجاد (ع)و حضرت زینب(س) در مذمت بنی امیه و جنایت های این حکومت منحوس را به مردم تبیین کنند.
 

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین مقدمه‌ای برای شناخت مرام حسینی و اهداف ایشان بود، افزود: اگر قیام عاشورا نبود الان نامی از اسلام و اثری از آن نبود و وظیفه پیروان امام حسین(ع) در این دوران این است که گول تفکر غرب و آمریکایی را نخورده و این عزت و استقلالی که محبان امام حسین و پیروانش به دست آورده‌‌اند را با تفکرات واهی از دست ندهیم.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان کشوری باید نسبت به مسائل فرهنگی، توجه بیشتر و ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه توجه به این موضوع مهم در حال حاضر، بسیار کمرنگ است.
 

وی خاطرنشان کرد: امروزه کشور با بحران فرهنگی روبه‌رو است و دشمنان و یزیدیان زمان از این مساله استفاده می‌کنند و وقتی تدوین برنامه ششم توسعه به مجلس رفت با عدم بودجه فرهنگی مواجه شد که مقام معظم رهبری خود پیگیر این مساله شدند.

وی در همین راستا اظهار کرد: اگر دولت به مسائل فرهنگی عنایت و توجه ویژه ای داشته باشد زمینه سلطه مجدد بیگانگان فراهم می‌شود و پس از آن، ولنگاری و فساد در جامعه به همراه افزایش سلطه بر کشور را شاهد خواهیم بود.

آیت الله مجتهدشبستری به توهین وزیر امور خارجه آلمان به ایرانیان اشاره کرد و گفت: اجازه ورود چنین آدم‌هایی را به کشور نمی‌دهیم نه اینکه فقط لغو جلسه کنیم.

  وی با اشاره به موضوع دوتابعیتی بودن برخی مسئولان گفت: آن هایی که قسمت متنابهی از عمر خود را در خارج از کشور بوده اند و اکنون به آن طرف هم گرایش دارند، باید هرچه سریع تر توسط مسئولان مربوطه، تعیین تکلیف شوند.

وی کشتار خونین مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود را یادآور شد و افزود: کشتار مردمی که در یک.مجلس ترحیم جمع شده بودند و به خاک خو خون کشیدن آنها تعبیر سید حسن نصرالله را بیان میکند که یمن امسال کربلای دیگر شد.

وی ادامه داد: 99 سازمان حقوقی و حقوق بشر این کشتار را محکوم کرده اند و حتی کشور فرانسه که خود سلاح به عربستان فروخته نیز جز این محکوم کنندگان است ولی این محکومیت های آنها سیاست یم بام و دو هوا است و اثری ندارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری تاکید کرد: عربستان با نمایش نظامی خود در یمن و همچنین مزدورانش داعش در سوریه و عراق فقط میخواهند اظهار وجود کنند که با همت و دلاوری مردم سوریه و عراق و یمن که شکست های قابل جبرانی نیز بر دشمنان گارد مرده اند ستاره عربستان را به افول می‌کشانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار