کد خبر: ۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 05 May 2015

 عضو شورا و رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز گفت: 300 هکتار از کاربری های فضای سبز این شهر در گذشته تغییر کاربری داده شده اند.

فریدون بابایی اقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تغییر کاربری ها در قالب توافقات مختلف صورت گرفته و شهرداری و شورا به تنهایی قادر به حفاظت از فضای سبز شهر نیست.

وی افزود: برای آنکه تمامی دستگاه های اجرایی از شورا حرف شنوی داشته باشند باید سیستم یکپارچه مدیریت شهری اعمال شود تا تصمیمات شورا به عنوان مرجع عالی تصمیم گیری در شهر از ضمانت لازم اجرایی برخوردار باشد.

وی در خصوص بیمارستان جدید تامین اجتماعی که قرار است در زمین های پارک بزرگ تبریز ساخته شود گفت: تاکنون در این خصوص نامه ای به شورا نرسیده و احداث این بیمارستان تنها در حد تفاهم نامه است و شورا رای و نظر خود در این خصوص را اعلام نکرده است.

بابایی گفت: متاسفانه افرادی در جامعه هستند که با استفاده از نفوذشان و همچنین اهرم های فشاری که در اختیار دارند حتی از کمیسیون ماده پنج در خصوص تغییر کاربری مصوبه می گیرند و شورا و شهرداری در مقابل این افراد نمی تواند اقدامی کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر در حال حاضر در کمیسیون ماده پنج حق رای ندارد و همه تصمیمات با رای پنج عضو اصلی به تصویب می رسد.

بابایی اقدم همچنین به طرح نجات که در منطقه 42 متری در حال اجراست اشاره کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح 350 میلیارد ریال از سوی شهرداری در قالب تملک 500 واحد مسکونی و مسیرگشایی یک کیلومتری هزینه شده که کار ارزنده ای است و دسترسی به مناطق حاشیه نشین و برخورداری ساکنان این مناطق از خدمات را تسهیل می بخشد.

وی به پرداخت ماهانه 300 میلیارد ریال در قالب حقوق در سطح شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: شهرداری در ادامه برای تامین حقوق این افراد دچار مشکل خواهد شد از این رو باید با مکانیزه کردن برخی خدمات، هزینه های جاری را کاهش دهیم.

وی از ازدیاد مراکز تجاری در تبریز نیز به عنوان مشکلی برای این شهر در آینده یاد کرد و گفت: مراکز تجاری مرده یا غیرفعال در آینده مشکلی بزرگ برای تبریز ایجاد خواهد کرد به طوری که هم اکنون برای هر شهروند 2.2 متر مربع فضای تجاری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار