کد خبر: ۳۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 05 May 2015

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اخذ مسدودی 157 درصدی نسبت به اعتبار تخصیصی استان برای طرحهای معرفی شده بخش کشاورزی استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش  خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:در مقابل 382 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی تخصیص یافته برای استان از محل صندوق توسعه ملی، سهم سرجمع مسدودی بانکهای عامل استان در حد مطلوب و به مبلغ 602 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: بانک کشاورزی استان با بیش از 51 درصد از کل مبلغ یاد شده، بیشترین سهم را در بهره مندی از اعتبار تسهیلاتی مذکور به خود اختصاص داده است.

مهندس فتحی در ادامه به سهم هر یک از زیربخش های کشاورزی از مبلغ یاد شده اشاره نموده و گفت: زیربخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با 230 میلیارد و 500 میلیون ریال، دام و طیور و آبزیان با 151 میلیارد و 500 میلیون ریال، باغبانی با 92 میلیارد و 200 میلیون ریال، آب و خاک با 7 میلیارد ریال و یک واحد کشت و صنعت به مبلغ 120 میلیارد ریال به ترتیب توانسته اند تسهیلات تخصیص یافته را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه از تعداد 55 طرح که از این محل موفق به اخذ مسدودی شده اند تاکنون 48 طرح نزد بانکهای عامل عقد قرار نموده اند ادامه داد: با پیگیری ها و برنامه ریزی های بعمل آمده، هفت طرح باقیمانده نیز در آینده نزدیک موفق به عقد قرارداد شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی  استان با بیان اینکه از محل کمک های فنی و اعتباری نیز با استناد به بند الف ماده 145 قانون برنامه پنجم، این سازمان در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی،کمکهای بلاعوض، پرداخت یارانه و سایر مشوق ها با اولویت رعایت الگوی کشت بهینه ملی ـ منطقه ای اقدام به انعقاد قرارداد با بانکهای عامل نموده است که از 120 میلیارد و 620 میلیون ریال مبلغ عقد قرارداد شده ، مبلغ 61 میلیارد و 940 میلیون ریال وجوه دولتی پرداخت گردیده و مابقی اعتبار نیز در بانک عامل در حال تکمیل پرونده می باشد.

مهندس فتحی عملکرد سازمان را در جذب اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی در سال 93 را مبلغ 8 میلیارد ریال اعلام و متذکر شد: این مبلغ با ارائه عقد قرارداد پرونده های ارسالی افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: از تعداد 524 پرونده معرفی شده به بانکها در سال 93 تاکنون 211 پرونده منجر به عقد قرارداد شده و نیز از محل صندوق کارآفرینی امید (صندوق مهرامام رضا ) مبلغ 4 میلیارد و 410 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردیده است. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی میزان اعتبار ابلاغی به بخش مکانیزاسیون سازمان را در سال گذشته 395 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان نموده و افزود: مبلغ 425 میلیارد و 400 میلیون ریال معادل 108 درصد از این اعتبار جذب گردیده است که از این محل تعداد 704 دستگاه تراکتور، 31 دستگاه کمباین و 915 دستگاه انواع ادوات کشاورزی به ناوگان ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار