با حضور هنرمندان 35 کشور دنیا- 19 لغایت 25 اردیبهشت
این کنگره بین‌المللی پیرو تفاهم نامه‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری‌‎های اسلامی منعقد شده است، هردو سال یکبار، با محوریت هنرهای اسلامی و صنایع دستی در ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 May 2015

  شهردار کلانشهر تبریز از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «خلاقیت و نوآوری درهنرهای اسلامی و صنایع دستی» با حضور هنرمندان 35 کشور دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ؛ دکتر صادق نجفی با اعلام اینکه به دنبال احیای نام پر آوازه و جایگاه تبریز در شکل گیری مکاتب هنری هستیم اظهار داشت: حضور ۷۰ تا ۸۰ هنرمند مسلمان از ۳۵ کشور اسلامی در این جشنواره قطعی شده است 

دکتر نجفی افزود: در این جشنواره به مدت یک هفته هنرمندان شرکت کننده در رشته های مختلف هنرهای اسلامی در نمایشگاهی به صورت زنده هنر و آثار خود را ارایه  و به فروش خواهند رساند.

شهردار تبریز میزبانی متوالی تبریز در هر دو دوره این جشنواره بین المللی را نشان از توانمندی این شهر دانست و تصریح کرد: دوره نخست این کنگره بسیار قوی و تأثیرگذار برگزار شد و همین موضوع سبب شد تا این‌بار نیز سازمان همکاری‌های اسلامی بهطور مستقیم با دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز قراردادی را برای برگزاری این جشنواره انعقاد کند.

دکتر نجفی اظهار داشت: این کنگره بین‌المللی پیرو تفاهم نامه‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری‌های اسلامی منعقد شده است، هردو سال یکبار، با محوریت هنرهای اسلامی و صنایع دستی در ایران برگزار خواهد شد.

دکتر صادق  نجفی همچنین با بیان ضرورت احیای هنرهای فراموش شده و از یاد رفته اسلامی گفت:  این هنرمندان حین برگزاری، آثار خود را به نمایش و فروش گذاشته و به اجرای زنده آثار می‌پردازند، جشنواره ملی نیز برای رقابت هنرمندان ایرانی زیر 35 سال برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاهی از انتشارات نرم‌افزاری که درجهان اسلام درحوزه صنایع دستی انجام پذیرفته، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی زمان آغاز دومین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نو آوری در هنرهای اسلامی را 19 لغایت 25 اردیبهشت ماه سال 94عنوان کرد

 شهردار کلانشهر تبریز تأکید کرد: هدف ازبرگزاری این جشنواره نهایی کردن طرح «تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام» و بنیان‌گذاری جایزه بین‌المللی تبریز و اعطای جوایز نفیس به 30 تن از هنرمندان جهان اسلام درعرصه هنرهای اسلامی و صنایع دستی با هدف احیای نام تبریز درشکلگیری مکاتب هنری است.

وی رشته‌های موردرقابت دراین جشنواره را نگارگری و گل مرغ، تذهیب، خوشنویسی، قالی و زیراندازهای داری، سفال، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوبی، هنر و صنایع شیشیه‌ای، طراحی، چاپ و تزئینات پارچه برشمرد و خبر داد: 90 نفر در بخش بین‌المللی این جشنواره شرکت میکنند که 10 نفر ازاین تعداد ازکشور ایران خواهد بود و به 10 نفر اول هررشته 3 هزار دلار، 10 نفر دوم هررشته 2 هزار دلار و به 10 نفر سوم هر رشته 1 هزار دلار جایزه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دربخش ملی این جشنواره محدودیتی برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد و هنرمندان ایرانی 15 تا 35 سال می‌توانند ارائه اثر کنند که دراین بخش نیز آثار برگزیده تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار خواهد گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار