کد خبر: ۳۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 05 May 2015

جشن بزرگ عموهای فتیله ای با موضوع نجات آب ، نجات زندگی به همت دفتر منطقه ای آذربایجان شرقی ستاد احیای دریاچه ارومیه و دستگاههای اجرایی ذیربط با حضور صدها دانش آموز مقطع ابتدایی در تالار صدرای تبریز برگزار شد. 

به گزارش دفتر منطقه ای آذربایجان شرقی ستاد احیای دریاچه ارومیه ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هدف از برگزاری جشن را ارتقای آگاهی های دانش آموزان مقطع ابتدایی و حساس نمودن آنان به موضوع آب در راستای طرح نجات آب، اعلام نمود و افزود: بیش از 3500 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان تبریز در این جشن که با حضور ویژه هنرمندان فتیله ای برگزار شد ، شرکت کردند.

در این جشن خلیل ساعی با اشاره به اهمیت آب و با استناد به عزم دولت تدبیر و امید و استانداری آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه ، یادآور شد: اگر تک تک افراد جامعه در مصرف آب صرفه جویی نکنند، با خشک شدن دریاچه و برپایی طوفان های نمکی و به خطر افتادن سلامتی خانواده ها و بویژه کودکان با شیوع انواع بیماری ها، میلیون ها نفر در آذربایجان شرقی و استان های مجاور مجبور به ترک محل زندگی خود خواهند شد.

وی با اشاره به مفهوم آب مجازی، مثالهای ملموسی برای تولید انواع مواد غذایی برای دانش آموزان زد.

در این جشن 3500 جلد کتاب چرخه آب با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم چرخه آب توسط دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار