کد خبر: ۳۴۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 26 December 2016
اقدام تحسین برانگیز دانشگاه تبریز
به گزارش تابناک تبریز، دانشگاه تبریز در اقدامی بسیار مهم و راهبردی پذیرای 15 نفر از دانشجویان دانشگاه های باتومی گرجستان بود. این خبر هرچند مورد بی مهری رسانه های استان قرار گرفت اما از چند منظر بسیار ارزشمند است.
 
امروزه یکی از شاخه های دیپلماسی عمومی عبارت است از انتقال پیام های فرهنگی سیاسی توسط توریست ها، دانشجویان، ورزشکاران و..است.
 
اما متاسفانه جهت بسیاری از این رویدادهای دیپلماسی عمومی به سمت ورود به ایران است . چراکه مسافران زیادی از ایران به کشورهای همجوار مسافرت می نمایند که اغلب این سفر ها نیز تفریحی است.
 
بنابراین بعضا در اثر برخی ناهنجاری های رفتاری هم وطنان عزیزمان در شهرهایی مانند باتوی گرجستان و آنتالیای ترکیه و .. واقعیتهای موجود ایران به طرز بسیار منفی ای نمود می یابد. از سوئی بدلیل عدم ایجاد جذابیت های مورد نیاز برای جذب توریست، آشنایی همسایگان کشورمان با ایران از طریق رسانه های جهت دار بین المللی حاصل می گردد.
اقدام تحسین برانگیز دانشگاه تبریز 
 
ورود مستمر دانشجویان کشورهای همسایه به ایران و مشاهده پیشرفت های علمی ایرانیان می تواند گام موثری در آشنایی آنان با واقعیت های موجود کشورمان شود.
فراغ از این که این رفت و آمد های علمی میتواند زمینه ساز توسعه روابط مهم علمی دوکشور نیز باشد.
محمدرضا پورمحمدی به این مساله مهم اشاره نموده و می گوید:دانشگاه تبریز، گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی را جزو اولویت‌های خود قرار داده و می تواند در مواردی مانند تبادل استاد و دانشجو کارهای زیادی با همسایگان و کشورهای منطقه از جمله گرجستان انجام دهد.
رییس دانشگاه تبریز یادآوری کرد: در دانشگاه تبریز 48 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل بوده و از آموزش رایگان، تغذیه و امکانات خوابگاهی، ورزشی و فرهنگی بهره مند هستند.
پورمحمدی، ادامه داد: افزایش دانشجویان خارجی در سال‌های آینده از جمله برنامه‌های دانشگاه تبریز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار