کد خبر: ۴۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 02 June 2015

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کلزا یک محصول کاملاً اقتصادی است که در صورت معرفی صحیح می‌تواند جایگاه خوبی در میان کشاورزان به دست آورد.

به گزارش  خبرنگار تابناک به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس عباس کشاورز که امروز دوشنبه به منظور بازدید از مزارع کلزا به شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی سفر کرده در بازدید از مزارع این شهرستان گفت: کاشت کلزا به لحاظ تامین و تولید روغن و همچنین بخاطر نیاز کم به آبیاری از محصولات اساسی در کشاورزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل خشکسالی های اخیرمجبور شده ایم الگوی کشت را عملیاتی نماییم افزود: در این الگو، کشت محصولاتی همچون کلزا از نظر پایداری دارای اهمیت بسیاری است.

مهندس کشاورز موضوع آب را از مسائل مورد توجه وزارتخانه جهاد کشاورزی قلمداد کرد و گفت: با توجه به بحران جدی که در زمینه منابع آبی کشور بوجود آمده، تمهیدات متعددی برای مدیریت این وضعیت اندیشده شده و پروژه‌هایی نیز تعریف شده که در حال اجرا می باشند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به تشریح مزایای کشت کلزا در کشور پرداخت و افزود: کلزا یک محصول کاملاً اقتصادی است که در صورت معرفی صحیح می‌تواند جایگاه خوبی در میان کشاورزان به دست آورد.

مهندس کشاورز ادامه داد: کلزا بالای 40 درصد روغن دارد و روغن آن از تمامی روغن ها به استثنای کنجد و کتان بهتر است همچنین حاصلخیز کنننده و پایدارکننده خاک است و هر محصولی که پس از آن کشت شود تا 22 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

وی افزود: آموزش کشاورزان یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه می باشد چراکه آموزش کشاورزان باعث می‌شود ما مزارع قابل قبولی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشتاز در عرصه کشاورزی است، گفت: این استان طی این مدت برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف را به خوبی انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار