ورود دادستان شبستر به فوت دو معلول مرکز نگهداری قشقایی

دادستان عمومی و انقلاب شبستر از ورود دستگاه قضایی به موضوع مسمومیت و فوت تعدادی از معلولان موسسه قشقایی شبستر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 02 August 2017
ناصر قاسم زاده در گفت‌وگو با  تسنیم  با اشاره به مسمومیت 9 معلول و فوت 2 نفر در مرکز نگهداری معلولان شبستر اظهار کرد: به موضوع ورود کرده‌ایم و پرونده تحت بررسی است.

وی با بیان اینکه هنوز علت اصلی این موضوع مشخص نشده است، افزود: نمونه آزمایش‌ها برای تعیین علت به پزشکی قانونی ارسال شده و پلیس آگاهی نیز در حال بررسی جوانب موضوع است.

دادستان عمومی و انقلاب شبستر با اشاره به در دست بررسی بودن موضوع از سوی پلیس آگاهی افزود: هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.

قاسم زاده افزود: رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی از انتشار هر گونه اخبار فاقد سند در مورد حادثه کافی الملک خودداری کنند چرا که درج هر گونه خبر غیرموثق و کذب عواقب قانونی و قضایی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تأیید فوت دو معلول این خیریه گفت: روز یکشنبه مسمومیت سه نفر از معلولان نگهداری شده در یک مجتمع خیریه در شبستر گزارش شد و همان روز این سه نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند اما فردای همان روز دوباره 10 نفر دیگر نیز علایم مسمومیت اسهال و تب را نشان دادند.

وی ادامه داد: پس از مشاهده‌ علایم مسمومیت، معلولان را به بیمارستان و درمانگاه‌های شهرستان شبستر اعزام کرده‌اند و متأسفانه دو نفر از معلولان که سابقه‌ تشنج شدید داشتند در این حادثه فوت کردند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: سایر بیماران نیز پس از فوت این دو نفر به بیمارستان تبریز منتقل شدند و هم اکنون این بیماران تحت مداوا و رو به بهبود هستند و همچنین سایر معلولان این موسسه‌ خیریه نیز در شبستر تحت نظارت و کنترل پزشکان هستند تا در صورت مشاهده‌ علایم تحت مداوا قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: موسسه‌ خیریه‌ قشقایی از 21 معلول ذهنی و جسمی پسر بالای 14 سال نگه‌داری می‌کند و علت این مسمومیت توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دست بررسی است و در روزهای آینده اعلام می‌شود.

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مورد گفت: نخستین اطلاعات مربوط به مسمومیت غذایی است ولی علت این حادثه هنوز مشخص نبوده و نمونه برداری‌ها و آزمایشات در این خصوص در حال انجام است.

مسمومیت غذایی در خیریه‌ قشقایی شبستر منجر به فوت دو مصدوم شد و 10 نفر دیگر را روانه‌ بیمارستان کرد.

بر اساس همین گزارش، مرکز فاطمه قشقایی کافی الملک شهرستان شبستر در شهریور ماه سال 95 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شده و این مرکز با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در سه طبقه به ظرفیت 300 نفر از سوی خیرین این شهرستان احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار