خدابخش مطرح کرد:
شورای استانی فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه یکشنبه 14 آبان، در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 05 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، خدابخش استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موضوع دریاچه ارومیه بسیار مهم است، اظهار داشت: در دیدار اخیر با کلانتری که داشتم وی اذعان داشت ۲۰ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه منابع مالی لازم است.

مجید خدابخش ابراز داشت: بخشی از مشکلات دریاچه ارومیه به تغییر اقلیم مربوط است اما بخش بیشتر ان به کارها، فعالیت های بشری و مسئولان ربط دارد.

وی اذعان داشت: امروز در دریاچه اورمیه با مشکلات پس رفت اب مواجه هستیم درحالی که ۲۵ سال پیش پیشروی اب در این محدوده را داشتیم.
 

خدابخش با اشاره به بحث تأثیر سدها در خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: همه سدها بر اساس مشاوره مشاوران ساخته‌شده اما امروز به این وضعیت دچار شده‌ایم و این بسیار عجیب است، باید علت‌ها و دلایل مشخص شود چراکه این سدها را مردم نساختند دولت‌ها ساخته‌اند و مشاوران بابت این سدها هزینه دریافت کرده‌اند، دانشگاه‌ها باید ورود کنند تا مشخص شود مبانی گزارش‌های مشاوران چه بوده است.

وی بابیان اینکه زمانی موضوع ما پیشروی دریاچه بود و امروز وضعیت به این شکل است، گفت: اینکه زمانی چاه غیرمجازی زده شود می‌گوییم آگاهی نداشته اما اینکه یک سدی ساخته شود با توجه به اینکه در همه مراحل ساخت، نظارت و اجرای سد مشاورانی حضورداشته‌اند وضعیت به این شکل باشد همه از عجایب بوده و نشان‌دهنده این است که در همه حوزه‌های مدیریت باید علمی شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر در مقابل علم و استانداردها بایستیم حتماً شکست خواهیم خورد و اگر به مسائل به‌صورت جامع نگاه نشود دچار مشکل خواهیم شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار