رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی از برگزاری دومین همایش بین المللی 'از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی' در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 12 July 2015
مسلم اورنگی در جمع اعضای ستاد اجرایی این همایش، گفت: مردم تبریز و آذربایجان در حرکت های مهم تاریخی همواره پیشقدم بوده اند و این نشان از بصیرت مثال زدنی مردم این خطه است.

وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آذربایجان سر ایران است، خاطرنشان کرد: قطعاً مردم آذربایجان در دفاع از اسلام و ایران وفاداری خود را در طول تاریخ ثابت کرده اند زیرا که برای صیانت از انقلاب، بزرگان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند.

اورنگی، رسالت بسیج اساتید را دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی با روشنگری در فضای دانشگاهی و فضای علمی دانست و اظهار کرد: در این همایش مقالات و تالیفات علمی زوایا و اتفاقات مهم دو واقعه تاریخی قیام مشروطه و قیام 29 بهمن را خوبی نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: در همایش بین المللی ' از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی” که به همت بسیج اساتید استان و با هماهنگی های سازمان بسیج اساتید کشور و اتحادیه دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود، 7 کمیته علمی، اجرایی، اطلاع رسانی، هماهنگی، مقالات، داوران و سایت همایش با مسئولیت های تعریف شده فعال شدند.

اورنگی، نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری و علما و فقهای دینی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، نقش مردم تبریز در بروز نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری و نقش مردم تبریز در حمایت از ولایت فقیه و صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دومین همایش بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی 14 مردادماه سال جاری در محل تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار