با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل
دومین کنفرانس بین المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پبروزی انقلاب اسلامی" با حضور دکتر علی اکبر ولایتی در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار ما، ابوالفضل غنی زاده دبیر علمی این کنفرانس در نشست خبری ضمن اعلان خبر فوق گفت: این کنگره 14 مرداد ماه همزمان با سالروز امضای فرمان مشروطیت در سال 1285 هجری شمسی و با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این کنگره گفت: نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آموزه‌های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی،از جمله اصلی ترین محورهای برگزاری این کنگره است.

غنی زاده نقش مردم تبریز در حمایت از ولایت فقیه و صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و نقش سرداران آذربایجان در تحولات نهضت مشروطیت و دوران دفاع مقدس را از دیگر محورهای ارسال مقالات به این کنگره عنوان کرد.

ابوالفضل غنی زاده افزود: تاکنون 900 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 253 مورد از آن ها مورد داوری قرار گرفته است.

غنی‌زاده ادامه داد: در طول برگزاری کنگره که در دو بخش صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، 12 عنوان مقاله از سوی نویسندگان و پژوهشگران ارائه خواهد شد.و این 12 مورد از این مقالات نیز به صورت یک کتابچه چاپ شده که در اختیار شرکت کنندگان در همایش قرار می گیرد.

غنی زاده همچنین از ارسال دو مقاله دانشجویی از دانشجویان دانشگاه تبریز به دبیرخانه این همایش خبر داد که در کتابچه مربوط به مقالات، این دو مقاله چاپ شده است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاهیان در برگزاری علمی این کنگره گفت: 18 دانشگاه استان در امر برگزاری این کنگره همکاری کرده‌اند و تلاش می‌کنیم دبیر خانه دائمی کنگره را در سازمان بسیج اساتید استان راه اندازی کنیم.

غنی زاده با اشاره به حضور میهمانان خارجی از کشورهای لیبی، عراق، الجزایر و سایر کشورهای مسلمان در این کنفرانس گفت: انقلاب مشروطه حرکتی برجسته در تاریخ این کشور است که عدم دخالت و حضور دانشگاهیان در بررسی ابعدا مختلف نهضت مشروطیت باعث شده تا خیلی از حقایق این قیام مردمی گفته نشود و مغفول بماند.

وی ادامه داد: در قالب این همایش سعی می کنیم بیش از پیش به تبیین جریان سیاسی عصر مشروطیت و پس از آن پرداخته و عوامل انحراف جریان نهضت مشروطیت از مسیر اصلی خود و به روی کار آمدن رژیم منحوس پهلوی بپردازیم.

نقش مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی بی بدیل است

دبیر کمیته راهبردی کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز در ادامه این نشست خبری گفت: انقلاب مشروطیت انقلابی مردمی و تاریخی است که باید اهداف و ابعاد مختلف ان تبیین شود.

توکل فرهادی با تاکید بر اینکه نقش مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی بی بدیل است، افزود: نهضت مشروطیت پدیده ای تاریخی است که مغفول مانده است و باید جلوی تحریف تاریخ گرفته شود.

وی سپس با اشاره به اینکه بطن نهضت مشروطه دینی بود، گفت: ولی به دلایل مختلف و نیز استبداد انگلیسی ها باعث شد این قیام مردمی و دینی تحریف شده و از اهداف خود دور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار