استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب خدمات دولت، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای دولت، کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانند، چرا که خدمات دولت موجب امیدواری مردم می‌شود.
کد خبر: ۷۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 07 August 2015

به گزارش تابناک تبریز دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای اداری استان با اشاره به ابلاغ رویکردهای هفته دولت از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات دستگاه‌های دولتی است که امسال با رویکرد تقویت پاسخگویی در برابر انتظارات مردم برگزار خواهد شد و برنامه‌های این هفته در سال جاری اجتماعی و جامعه‌محور خواهد بود.

وی با تاکید بر برجسته کردن تلاش‌ها و خدمات دولت، اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی این است که کارهای خود را به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، در حالی که امروز ابزارهای اطلاع‌رسانی خوبی مانند روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی در اختیار دولت است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ابلاغ 50 درصد از اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مصوبات سفر استانی هیات دولت اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر 540 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام استان در سال جاری در نظر گرفته شد که تا امروز 50 درصد از این اعتبار ابلاغ شده است.

وی، پروژه‌هایی مانند بزرگراه‌های تبریز- اهر، سراب- بستان‌آباد و صوفیان- سلماس، راه‌آهن میانه- تبریز، شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی گرمی‌چای و ارس، ورزشگاه‌های مراغه و میانه، بیمارستان‌های سراب، مراغه و هریس و طرح‌های آبرسانی و فاضلاب شهری را از جمله طرح‌هایی دانست که شامل تخصیص اعتبار مصوب سفر استانی شده‌اند.

جبارزاده همچنین از اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین نقدینگی و تکمیل طرح‌های توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی استان خبر داد و گفت: مدیران اجرایی و فرمانداران استان با همکاری بخش خصوصی، واحدهای مورد نظر را شناسایی و هر چه سریع‌تر به بانک مرکزی معرفی کنند تا بتوانیم از این تسهیلات به نحو احسن استفاده کنیم.

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام تکلیف مدیران استان است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام استان، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها را 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبیعتا با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی امکان ادامه این پروژه‌ها با بودجه دولتی وجود ندارد، لذا دولت مصمم است پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش غیردولتی واگذار کند.

وی از شناسایی تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان از جمله سیلوی ملکان، مجتمع‌های دامپروری مرند، سراب و تبریز، مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر و چندین طرح ورزشی، فرهنگی و درمانی برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پروژه‌های توجیه‌پذیر برای بخش خصوصی را معرفی کنند تا بتوانیم در سال جاری بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

وی با تاکید بر این که واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام وظیفه مدیران اجرایی است، افزود: دولت آماده است حتی پروژه‌های قابل بهره‌برداری را نیز واگذار کند.

جبارزاده با بیان این که برخی از پروژه‌ها قابل واگذاری به شهرداری‌هاست، گفت: این کار علاوه بر کاهش بار مالی دولت در رونق اقتصادی شهرها نیز تاثیرگذار است.

افزایش قابل توجه کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش قابل توجه کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: دولت در چهار ماهه نخست سال جاری 669 میلیارد ریال به شهرداری‌های استان اعتبار پرداخت کرده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 452 میلیارد ریال بود.

وی افزود: همچنین در چهار ماهه اول امسال 304 میلیارد ریال به دهیاری‌های استان کمک شده است که این مبلغ در چهار ماهه اول سال قبل 166 میلیارد ریال بود.

جبارزاده تاکید کرد: انتظار داریم از این اعتبارات استفاده بهینه شود و لازمه آن نظارت فرمانداران و بخشداران بر نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات است.

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به روستاها و شهرهای کوچک دارد و امیدواریم کمک‌های دولت موجب توسعه این مناطق شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: ملت ایران در این مذاکرات اعلام کرد که چه در زمان مبارزه و چه در زمان مذاکره مانند ید واحده در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و استکبار جهانی ایستاده و از نظام و دولت منتخب خود حمایت می‌کند.

وی افزود: امروز شاهد ورود به مرحله جدیدی از تحولات اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود که باید آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط جدید را داشته باشیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش دولتمردان، دانشگاهیان و بخش خصوصی استان برنامه‌ای تدوین شده است که در شرایط پس از تحریم، نقشه راه توسعه استان خواهد بود.

وی افزود: در این سند، هسته‌های کلیدی توسعه استان و شهرستان‌ها مشخص شده و هر سرمایه‌گذاری که وارد استان شود می‌داند که در چه بخشی امکان سرمایه‌گذاری فراهم است.

وی خواستار تعریف پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: البته ما هیچ سرمایه‌گذار خارجی را در برابر تولیدکننده داخلی قرار نمی‌دهیم، بلکه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌هایی خواهد بود که خود ما توان سرمایه‌گذاری در آن را نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات اسفند سال جاری، بر بی‌طرفی مسوولان استان تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه مجاز نیستیم از بیت‌المال و امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده کنیم.

وی با بیان این که نهایت تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی به کار می‌گیریم، از دستگاه‌های نظارتی استان خواست به دقت مباحث انتخاباتی را رصد کنند تا کاری خلاف قانون در این زمینه صورت نگیرد.

استاندار آذربايجان شرقی همچنین مشكل کم‌آبی در استان را متذكر شد و بر تشکیل کمیته بهره‌وری و صیانت از آب در استان تاکید کرد.

جبارزاده گفت: انتظار داریم این کمیته مسایل مربوط به آب را به صورت تخصصی بررسی کرده و راهكارهای مشخصی براي بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب ارایه کند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی مصرف آب در صدا و سیما و رسانه‌های گروهی، گفت: هرچند بحران آب یک مشکل همیشگی است، اما همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا در دو ماه آینده با قطعی آب مواجه نشویم.

جبارزاده همچنین به مشكل آتش‌سوزی در بخشی از مراتع استان اشاره كرد و گفت: اين موضوع بايد مورد كارشناسی قرار گيرد چرا كه ايجاد يك وجب مرتع كار سختی است و همه بايد برای حفاظت از محيط زيست تلاش كنيم.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تبريک روز خبرنگار، گفت: وظیفه داریم برای حل مشکلات همه اقشار علی‌الخصوص خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات تلاش کنیم و برای انجام هر کاری در این خصوص آمادگی داریم.

وی در پایان با معرفی اعضای جدید شورای اداری استان، از مدیرانی که از جمع اعضای شورای اداری جدا شده‌اند قدردانی کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماسی در سایه رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: ان‌شاءالله نظام از ثمرات این موفقیت بزرگ بهره‌مند خواهد شد.

علی نواداد افزود: دغدغه اصلی دولتمردان در شرایط کنونی نحوه برخورد با شرایط پس از تحریم است و خوشبختانه مسوولان ارشد دولت صراحتا اعلام کرده‌اند که برای این شرایط برنامه‌های مدونی در اختیار دارند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان شاهد اجرایی شدن سند تدبیر توسعه استان همزمان با گشایش در مسایل اقتصادی کشور باشیم.

ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف آب در استان ارایه کرد و با بحرانی توصیف کردن میزان مصرف آب در کشور و استان، خواستار توجه بیشتر به بحث صرفه‌جویی در مصرف آب شد.

در این جلسه همچنین از پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش و فرقانی، مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی به خاطر کسب رتبه‌های نخست کشور قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار