معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت سنت چهارشنبه آخر سال، ‌گفت: ‌برگزاری تجمع‌ها و جشن‌های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله‌ور شدن ویروس این بیماری می‌شود و بر این اساس مردم باید همچنان در خانه بمانند.
کد خبر: ۸۳۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 16 March 2020

به گزارش تابناک تبریز،علیار راستگو با اشاره به این‌که در راستای مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع برنامه فرهنگی و اجتماعی تا اطلاع بعدی متوقف شده است، ‌اظهار کرد: ‌بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می‌شود و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم‌های چهارشنبه سوری همان چیزی می باشد که ویروس کرونا به دنبال آن است.

وی افزود: ‌تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می‌شود و ویروس کرونا میزبان خود را می‌یابد؛ بر این اساس هم استانی ها از برگزاری جشن ها و برنامه‌های چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت کنند.

وی یادآوری کرد: ‌پزشکان و کادر درمانی آذربایجان شرقی به علت شیوع بیماری کرونا به شدت درگیر پیشگیری و مقابله با این بیماری هستند و  مردم نیز با رعایت مسائل ایمنی و اجتناب از برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری، موجبات زحمت بیشتر و افزایش بار کاری پزشکان، پرستاران ‌و کادر درمانی استان را فراهم نکنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی ‌آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدافعان سلامت، کادر ‌پزشکی و درمانی درگیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می‌کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم‌های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می‌کنیم.  

وی یادآوری کرد: برای شکست کرونا نیاز به همکاری همه جانبه ‌مردم است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان تلاش‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

‌وی اضافه کرد: توصیه‌ها را برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده، اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم.

 ‌راستگو افزود: ‌تجربیات میدانی نشان می‌دهد حضور مردم در اماکن و مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل بازار با میزان شیوع بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار