در ششمین روز از هفته دولت اتفاق افتاد:
همزمان با هفته دولت طی مراسمی با حضور مسولین استانی، شهری، اعضای هیات امنا و جمعی از اصناف بازار تبریز بهره برداری از مسجد 63 ستون بازار تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 30 August 2015
به گزارش تابناک تبریز حق پرست در آیین افتتاح این بنای تاریخی با اشاره به اهمیت کاربردی بودن و وجود حیات در مساجد و اماکن مذهبی گفت: در جهت حفظ بناها باید کاربری ها حفظ شوند چرا که کاربری در این اماکن به منزله روح در کالبد بناها است.

وی کار مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی را بدون توقف عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی تا به امروز بیش از 200 مسجد را در استان مرمت کرده که پیش از مرمت تقریبا غیر قابل استفاده بوده اند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری بناهای مرمت شده از سوی مردم و استفاده کننده گان افزود: بازار تبریز یک اثر ثبت شده جهانی است و کسانی که از آن استفاده می کنند باید با مقررات و میراث فرهنگی آشنا شوند، چراکه آثار تاریخی ثبت شده توسط بازرسان حتی در سطح بین المللی رصد می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان با بر شمردن ویژگی های منحصر بفرد در معماری بازار تبریز آن را یک الگوی زنده و پویا از یک الگوی تاریخی و اسلامی دانست و تصریح کرد: عدم بهره مندی از این الگو ها موجب شده تا شهرسازی های جدید فاقدهویت باشد.

حق پرست از تخصیص اعتبار ده میلیارد ریالی در سال 1394 برای بازار تبریز خبر داد و افزود: امید است با حمایت و همراهی مسولین و نمایندگان استان امسال اتمام مرمت مسجد صادقیه و بناهای سرای شازده و و میرزا شفیع و مسیر گشایی ورودی مسجد 63 ستون را شاهد باشیم. وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا مساله تاسیسات گرمایشی مسجد هم قبل از شروع فصل سرما به اتمام برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار