به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامه های مختلفی از جمله غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدای گمنام و خاطره گویی برگزار و غرفه ای در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل نمایشگاه های دائمی تبریز، توسط دانشگاه تبریز برگزار و برای بازدید علاقمندان دایر شده است.
کد خبر: ۹۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 24 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، در این آیین معنوی دانشگاهیان دانشگاه تبریز و خانواده معظم شهدا با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام این دانشگاه، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدا، با آرمانهای شهدای دفاع مقدس تجدید پیمان کردند. مداحی و عزاداری و همچنین اهدای دسته گل از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم معنوی جمعی از مسئولان فرمانداری شهرستان تبریز حضور داشتند.

همین گزارش حاکی است: مراسم دیگری به همراه خاطره گویی توسط یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس توسط بسیج اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، هدف از برگزاری این مراسم را، ارج نهادن به مقام شامخ شهداء هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ ایران در گسترۀ زمان است که صبر و استقامت و ایثار و فداکاری مردم قهرمان ایران اسلامی را به یاد می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر فروهی افزود: اگر امروز می بینیم که ایران به عنوان کشوری مستقل و تاثیرگزار در جهان مطرح است، این شکوه و بزرگی مرهون و مدیون اخلاص و ایمان جوانانی است که نقد جان خویش را در طبق اخلاص نهادند و از ناموس و سرزمین مان دفاع کردند و اکنون وظیفه ماست تا یاد و نام همه شهدای گرانقدر و والامقام دوران دفاع مقدس را گرامی بداریم و با برگزاری آیین های بزرگداشت و ذکر خاطره های آن دوران، از جان گذشتگی های شهیدان را به نسل امروز منتقل کنیم.

بر پایه همین گزارش، در ادامه این مراسم، یعقوب صمدلویی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس به ذکر خاطره هایی از حضور خود در جبهه های جنگ با رژیم صدام پرداخت و یادآور شد: هرچند که حمله رژیم بعث عراق به ایران با دورانی مواجه شد که کشور ما از آمادگی لازم برای دفاع برخوردار نبود، اما علت اینکه توانستیم در مقابل ارتش بعث و تمام سردمداران شرق و غرب، پیروز بشویم، ایمان و اعتقادی بود که با اوصافی همچون ایثار، توکل، صداقت و پاکی دل عجین شده بود.

وی، صداقت را از لازمه های یک جامعه پیروز و موفق عنوان کرد و افزود: همچنانکه در دوران دفاع مقدس، صداقت و بی ریایی در کل مناطق جنگی موج می زد، اگر این فرهنگ صداقت را بتوانیم در جامعه رواج بدهیم، از تمام رنج ها و مشکلات عبور خواهیم کرد.

شایان ذکر است: مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و خاطره گویی از طرف بسیج اساتید دانشکده الهیات و علوم اسلامی و با حضور معاونان، مدیران و دانشگاهیان دانشگاه تبریز در تالار علامه طباطبایی این دانشکده برگزار شد.

یادآور می شود: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس غرفه ای از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل نمایشگاه های دائمی تبریز دایر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار