عباس حیدری در یادداشتی برای تابناک یزد:
خسارات گذشته به کشور بسیار زیاد بوده و میطلبد مسئولان اجرایی تلاش مضاعفی برای اقتصاد در پیش گیرند و به توصیه مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی با دولت، بهتر است وقت و زمان خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند و دغدغه‌های سیاسی و جناحی مانع این مهم نشود.
کد خبر: ۴۰۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 02 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، عباس حیدری، مدیرکل حوزه استاندار یزد در واکنش به اظهارات امام جمعه محمدآبادیزد در انتقاد درباره شیوه های جذب حداکثری در یادداشتی برای تابناک یزد نوشت:
 اینکه "حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرام محمد حرام الی یوم القیامه " شکی نیست و در اینکه حجاب یکی از ضروریات دین است نیز تردیدی وجود ندارد اما اینکه مسوولان کشور در قبال همه افراد و اقشار مردم فارغ از مذهب و قومیت و زبان و جنسیت مسوولیت دارند و در مقابل همه پاسخگو هستند نیز از ارکان مهم قانون اساسی و اسلامی به شمار می رود.

حال اگر خانمی که شهروند کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود و علیرغم اقدامات مختلفی که نزدیک چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی شده هنوز از حجاب کامل برخوردار نیست درخواست یا سوالي از يک مقام مسئول داشته باشد یا حتی درخواستش این باشد که با ان مقام عکس یادگاری بگیرد واکنش مقام مسوول چگونه باید باشد؟

ایا رد کردن  درخواست شهروند به صرف کامل نبودن حجاب درست است یا خیر؟و آیا ارزش های انقلاب اسلامی بر جذب و هدایت جوانان مبتنی است یا بر کنار زدن و برخورد قهر آمیز با آنها؟ اسلام دین صلح و مهربانی و نرم زبانی ؛ استماع دیدگاه ها و ارائه الگوهای اخلاقی سازنده و جذب کننده است و انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا پایه گذاری شده است.

و اما وظیفه روحانیت در نظام الهی و حکومت اسلامی که با درایت و مردم دوستی روحانی عالم و فقیه مجاهد ؛ حضرت امام خمینی (ره) به ثمر نشسته است چیزی جز حفظ جایگاه خود در قلوب مردم و زمینه سازی برای تقویت اتحاد و پیشرفت این نظام مقدس نمی باشد و در این زمینه اگر همان سیره و روش امام راحل دنبال شود تاثیر گذار خواهد بود و جز این راهی به منزل نخواهد برد.

روش امام این بود که اسلام ناب را مطرح و حمایت می کرد اسلامی که در آن بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی و با دیدگاه ها و رفتارهای متفاوت وحدت برقرار است و هرگز موضوعات کوچک را فدای از دست رفتن این رکن اساسی نظام در تشویش های سیاسی نمی کرد.

روش امام خمینی (ره) همان اسلام ناب یعنی رعایت حقوق و احترام دیگران ، حفظ حرمت خدمتگزاران به نظام و مردم،تقویت همبستگی و رفتاری مبتنی بر محبت و دوستی بود و امروز شایسته نیست رهروان راه امام به ویژه روحانیت از سنگرهای سیاسی و دینی نظام بر اساس سلایق شخصی و سیاسی به تشویش افکار عمومی و ایجاد ضعف در زمینه های خدمت موثر به کشور بپردازند.

پس حوزه انقلابی حوزه ای است که با برادری و دوستی به اصلاح امور جامعه و ایجاد زمینه های سربلندی نظام  جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا بپردازد و هدفش اخوت و برقرای اتحاد بین همه اقشار جامعه است و در این مسیر از هر گونه الگوی غلط رفتاری و به دور از نگاه اسلامی بهره مند نمی شود و به جهانیان الگوی اسلامی ایرانی را شایسته تمام مردان و زنان معرفی می نماید و سو استفاده از برخی موضوعات را بهانه ای برای اصلاح جامعه طرح نمی کند که همانا دو رویی از قبیح ترین رفتارها در دین مبین اسلام می باشد.

خسارات گذشته به کشور بسیار زیاد بوده و میطلبد مسئولان اجرایی تلاش مضاعفی برای اقتصاد در پیش گیرند و به توصیه مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی با دولت، بهتر است وقت و زمان خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند و دغدغه‌های سیاسی و جناحی مانع این مهم نشود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار