این نکته حائز اهمیت است که آمار اعلامی معمولا در سایت ها و یارسانه های رسمی نهادها تحت عنوان گزارش عملکرد نشر می یابد اما در مورد جهاد استان هیچ آماری در قسمت عملکرد این سازمان از زمان روی کار آمدن این دولت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 25 August 2016
جبارزاده در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آبیاری قطره‌ای در شبستر بازهم بدون اینکه نگاه دقیقی به آمار و عملکرد زیر مجموعه های خود داشته باشد اظهار داشت:

در اسفند 92 ذخیره گندم به‌اندازه 3 روز بود، در آن ایام با پلیس هماهنگ شدیم تا به‌سرعت تریلی‌های گندم وارداتی از بندرعباس وارد استان شود، ولی امروز با تدابیر ویژه، ذخیره گندم استان به 700 روز با تولید داخل استان رسیده و نیازی به واردات نداریم .

این خبر در حالی رسانه ای می گردد که تولید سالانه گندم در اواخر دولت قبل در استا ن به رقم 780هزار تن رسیده بود که آمار آن در سایت رسمی جهاد استان موجود است. با این حساب با توجه به بارندگی ها خوب سال قبل با فرض صحت آمار ارائه شده توسط استاندار ، صرفا 70هزار تن به تولید گندم در استان افزوده شده است.

از سوی دیگر استان ما جزء قطب های اصلی تولید گندم بوده و شرایط تولید استان هایی مانند فارس خراسان و .. نیز تاحدودی مانند آذربایجان شرقی است .

بنابراین به نظر می رسد مبنای این ادعا که با آن رقم تولید ، استان ما برای مصرف 3 روز خود ذخیره داشته است و با این رقم تولید فعلی که فاصله چندان معناداری با رقم قبلی ندارد ، برای 700 روز ذخیره دارد ، به دور از واقعیت است.هرچند تا کنون مسئولین دولت قبل واکنشی به این امر نشان نداده اند.

این نکته حائز اهمیت است که آمار اعلامی معمولا در سایت ها و یارسانه های رسمی نهادها تحت عنوان گزارش عملکرد نشر می یابد اما در مورد جهاد استان هیچ آماری در قسمت عملکرد این سازمان از زمان روی کار آمدن این دولت وجود ندارد.

البته استاندار محترم در مورد نسبت شهرنشینی نیز ظاهرا با مشاوره های ناصحیحی مواجه بوده است. اومی گوید

در دولت قبل، آمار شهرنشینان به روستاییان 60 به 40 درصد بود ولی با بی‌تدبیری و بی‌توجهی به روستاها، آمار 72 به 28 درصد جمعیت شهری افزایش یافت که باید با تأمین درآمد کافی روستاییان، از حاشیه‌نشین شدن آنان جلوگیری کنیم.

این درحالی است که حسب اعلام آمار مرکز آمار ایران ، در اواخر دولت قبل شهرنشینی 69 درصد بوده است که امرزوه 73 درصد است یعنی در این سه سال 4 درصد رشد داشته است و بر همین مبنا سرعت شهرنسینی و مهاجرت به شهرها در این دولت بیشتر از دولت قبل است.

سرویس اجتماعی تابناک تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :